סטייק סקירט ארגנטינאי עם צ'ימיצ'ורי

רכיבים

צ'ימיצ'ורי: 

4 שיני שום קצוצות גס

2 כפות פלפל צ'ילי חלפיניו חתוך גס

¼ כוס בצל סגול קצוץ גס

2 כוסות עלי כוסברה טריים דחוסות היטב

1 כוס עלי פטרוזיליה טרייה דחוסה היטב 

3 כפות חומץ יין אדום

3 כפות מיץ לימון טרי

2 כפות עלי אורגנו טריים קצוצים גס

½ כפית מלח גס

½ כפית פלפל שחור גרוס טרי

¼ כפית פלפל אדום כתוש

¾ כוס שמן זית כתית מעולה

900 גרם סקירט סטייק בעובי 1.5 עד 2 ס"מ, ללא עודפי שומן על פני השטח, חתוך לרוחב לרצועות של 10 ס"מ 

1 כפית מלח גס

½ כפית פלפל שחור גרוס טרי

הוראות

  1. במעבד מזון מערבבים את השום, החלפיניו והבצל וטוחנים עד שמתקבלת תערובת קצוצה דק. לאחר מכן מוסיפים את הכוסברה, הפטרוזיליה, החומץ, מיץ הלימון, האורגנו, המלח, הפלפל השחור והאדום וטוחנים דק. מוסיפים את השמן בהדרגה ובזרם קבוע ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה, במשך כדקה אחת. שומרים ¾ כוס צ'ימיצ'ורי למרינדה. מעבירים את הצ'ימיצ'ורי הנותר לקערה קטנה להגשה. מכסים ומקררים. אפשרו לצ'ימיצ'ורי לנוח בטמפרטורת החדר למשך 30 דקות לפני ההגשה.
  2. הניחו את חתיכות הסטייק בשקית ניילון גדולה הניתנת לסגירה חוזרת וצקו פנימה את ¾ כוס הצ'ימיצ'ורי ששמרתם בצד. הוציאו בלחיצה את האוויר מהשקית ואטמו היטב. הפכו את השקית ועסו את הצ'ימיצ'ורי לתוך הבשר. הניחו את השקית בקערה והכניסו למקרר לשעתיים עד 4 שעות. הפכו את השקית ועסו את התכולה מדי פעם. אפשרו לסטייקים לנוח בטמפרטורת החדר למשך 15 עד 30 דקות לפני הצלייה.
  3. הכינו את הגריל לבישול ישיר על אש גבוהה (230° עד 260°C).
  4. הוציאו את הסטייקים מהשקית ותבלו בצורה אחידה במלח ובפלפל. השליכו את הצ'ימיצ'ורי שבשקית. הברישו את רשתות הבישול עד שיהיו נקיות. צלו את הסטייקים על חום גבוה וישיר עם מכסה סגור עד לבישול הרצוי, במשך 4 עד 6 דקות עבור מידת הכנה מדיום רייר. הפכו פעם או פעמיים. הוציאו מהגריל ואפשרו לסטייק לנוח במשך 3 עד 5 דקות. חתכו את הבשר לאורך הסיבים לפרוסות דקות והגישו חם עם הצ'ימיצ'ורי שנותר.