ההתחלה של תרבות הברביקיו העולמית

עם סיומה של מלחמת העולם השנייה, החיילים האמריקאים שבו לביתם היישר לחיפוש אחר מקום מגורים, כשהאידיאל הוא חצר קטנה שבה יוכלו למצוא שקט ושלווה. בתקופה זו הפרוורים החלו לצבור פופולריות ובילוי בטבע נהיה דבר שבשגרה. פלטות קעורות ממתכת תפסו את מקומם של בורות הברביקיו ובישול מהיר בחום גבוה החליף את הבישול האיטי שהיה נהוג עד אז. אך שינויים אלה הביאו עמם גם בעיות. בגשם הברביקיו הפך לברדק אחד גדול וכל משב רוח כיסה את הסטייק בשכבה של אפר מציק. כישלון שחווה ג'ורג' סטיבן בדמות סטייקים שרופים… הוביל לרגע של השראה ולפתרון בלתי צפוי.
ג'ורג' היה רעב לסטייק טוב, אך רעב עוד יותר להצלחה. בזמן עבודתו כפועל במפעל מתכות, הרעיון שלו החל לתפוס צורה, תרתי משמע, בעודו חוצה מצוף מתכת לשני חצאים, מוסיף פתח אוורור ורגליים וככה נולד גריל Original Kettle. הוא הבין שמה שהוא יצר נראה קצת מוזר, אך הוא לקח אותו לניסיון בביתו בגאווה גדולה.

השכנים שלו הפסיקו לצחוק על החללית, כפי שהם כינו אותה, ברגע שהם טעמו את הסטייק שג'ורג' צלה להם. הוא הבין שצלייה בקערה עגולה עם מכסה סגור זה המפתח, מה שהוכח כנכון במהירות. ג'ורג' החליט לצאת לעצמאות ועד סוף שנות החמישים של המאה ה-20, הוא רכש את מפעל המתכות של האחים Weber, אותו מפעל בו עבד שנים כפועל. אז שינה את שם המפעל ל- Weber-Stephen Products. הגרילים עם המכסה הסגור של ג'ורג' הפכו להצלחה מסחררת במשך שנות ה-60 וה-70, עם סיקור הולך וגובר של התקשורת האמריקאית.

ג'ורג' והצוות הקטן שלו סיירו ברחבי אמריקה לאורכה ולרוחבה כדי להציג את היכולות המופלאות של הגרילים החדשים ורשתות הטלוויזיה המקומיות סייעו להראות עד כמה קל להשתמש בגריל של Weber. כל מי שצפה בגריל התפעל מהפשטות שבתפעולו והתרשם מהתוצאות הטעימות במיוחד.

בתקופה זו חווית האירוח הביתי נהפכה לפחות רשמית, מה שהקל על הכניסה לשוק של גרילי הגז והחשמל של Weber. עיצובי הגרילים של Weber הפכו ליותר מודרניים, תוך שמירה על הקו המוכר והאהוב של גוף גריל עגול. ג'ורג' סטיבן היה ידוע ברעיונות הגדולים שלו, אך עם רעיון עסקי ספציפי אחד, אפילו הוא חשב שהוא אכל יותר ממה שהוא יכול לבלוע.

במהלך שנות השבעים, חברות משכו לקוחות באמצעות מתנות בחינם. העסק של ג'ורג' היה יחסית קטן בתקופה זו, אך רוח יזמית הובילה אותו לצאת לדרך עם תוכנית שאפתנית במיוחד. הוא ניגש לבנק המקומי עם הרעיון לחלק סנדוויצ'ים מהגריל לכל מי שיגיע לבנק ביום הסנדוויצ'ים וירשם כלקוח. למרבה הפלא, מנהל הבנק התלהב מהרעיון ועתה ג'ורג' נקלע לסיטואציה בה הוא צריך להבין איך הוא מוציא אל הפועל את התוכנית.

חלפו שלושה שבועות, יום הסנדוויצ'ים הגיע, וג'ורג' הגיע עם 8 ק"ג של בשר, חצי משאית מלאה בלחם, 227 ק"ג פחם ולא פחות מ-8 גרילי Weber Ranch Kettles. חגיגה של ממש. ג'ורג' הבעיר את הפחמים והסתכל על הר האוכל שעמד מולו, בחשש קל שהוא יביט בו גם בסוף היום.

הסנדוויץ' הראשון תוזמן לשעה 11:00, אך כבר בשעה 09:00 המשטרה נקראה להגיע כדי לשלוט על העומס הרב. הידיעה על כך שמחלקים סנדוויצ'ים מהגריל לנרשמים לבנק עשתה את דרכה לרבים. עד סוף היום הוא טיפל ב-431 ק"ג פחם, 862 ק"ג בשר, משאית לחם ומיכל גדול של חרדל. הציפייה להשיג לבנק 40-50 לקוחות הפכה להצלחה מסחררת של 650 לקוחות חדשים!

שנות ה-80 היו שנות צמיחה, חדשנות, ושינוי בעבור Weber. התשוקה של ג'ורג' לברביקיו הייתה גבוהה מתמיד והוא המשיך לחפש דרכים כדי לייצר גרילים טובים יותר. הוא מצא שרדיאנטים (מגיני להבה) העשויים מתכת בזווית מצליחים להפיץ את החום בצורה טובה יותר. בנוסף, הוא הוסיף תעלות כדי להפחית את טפטוף השומנים הישיר על הלהבות – על מנת להפחית התלקחויות ולהקל על הניקיון לאחר השימוש. עם השקת Weber Genesis, השתנה העיצוב של גרילי הגז לתמיד.

למרבה הצער, ג'ורג' סטיבן הלך לעולמו בשנת 1993, אך תושבי ארה"ב מעולם לא שכחו שההמצאה הפשוטה שלו היא זו ששינתה את הדרך שבה אמריקאים מבשלים בחוץ. באמצעות החזון המדהים שלו, הוא לקח קערת מתכת והמשיך לעשות לה עוד ועוד חידושים ושיפורים עד שהפך אותה לגרילי Weber שכולנו מכירים כיום.

באוקטובר 2013, ג'ורג' סטיבן נכנס באופן רשמי להיכל התהילה של הברביקיו במהלך אליפות הברביקיו העולמית שהתקיימה בקנזס סיטי. ג'ים סטיבן, קיבל את התואר בשם המשפחה: "אבי ידע שאחת הדרכים הטובות ביותר לקרב משפחות היא באמצעות ארוחה משותפת בחוץ. אמי מארג' וכל משפחת סטיבן גאים בהישגים של אבי, ואנחנו נרגשים עם כניסתו להיכל התהילה של הברביקיו. החזון והנחישות שלו שינו הלכה למעשה את האופן של בישול ובילוי בחוץ. חברת Weber תמשיך לכבד את מורשתו באמצעות פיתוח וייצור של הגרילים והאביזרים הטובים ביותר, למשך שנים רבות".

אנו חושבים שג'ורג' סטיבן היה גאה בכך שחברת Weber הפכה למותג הגרילים מספר 1,  אהוב על-ידי מיליוני אנשים בכל רחבי העולם.