עוף בחמישה תבלינים על רוטיסרי

מנות: 4 עד 8

זמן צלייה: שעה עד שעה ורבע

זמן הכנה: מקדימה 20 דקות

זמן השרייה: 4 עד 6 שעות

רכיבים

מרינדה

¼ כוס רכז מיץ תפוזים קפוא מופשר

¼ כוס רוטב סויה

¼ כוס מיץ ליים טרי

¼ כוס כוסברה טרייה קצוצה דק 

1 כף שמן שומשום קלוי

1 כף שום טחון

1 כפית תערובת חמשת התבלינים

½ כפית פלפל שחור גרוס 

1 עוף שלם, במשקל של בערך 1.8 קילו

ציוד מיוחד

חוט קשירה לבישול              

רוטיסרי

מדחום לקריאת חום מהירה

הוראות

  1. בקערה בינונית טורפים את חומרי המרינדה.
  2. מסירים מהעוף ומשליכים את קצות הכנפיים, הקרביים ועודפי השומן. מניחים את העוף בשקית ניילון גדולה וניתנת לסגירה חוזרת, ויוצקים פנימה את המרינדה. לחצו את האוויר החוצה מהשקית ואטמו היטב. הופכים את השקית מספר פעמים כדי לצפות את העוף בצורה אחידה במרינדה. מניחים את השקית בקערה ומעבירים למקרר ל-4 עד 6 שעות. הופכים את השקית מדי פעם.
  3. הכינו את הגריל לבישול עקיף על אש גבוהה (230° עד 260°C).
  4. מוציאים את העוף מהשקית ומשליכים את המרינדה. קושרים את העוף עם חוט לבישול.מחברים את העוף למרכז שיפוד הרוטיסרי, בהתאם להוראות הגריל, ממקמים את השיפוד במקומו ומפעילים את הרוטיסרי. תנו לעוף להסתובב בחום גבוה עקיף עם מכסה סגור, במשך שעה עד שעה ורבע, עד שהמיצים יוצאים והטמפרטורה הפנימית מגיעה ל-70° עד 75 מעלות צלזיוס בחלק העבה ביותר של הירך (מבלי שהמדחום נוגע בעצם). בדקו את העוף לאחר 30 דקות; אם העור משחים מהר מדי, הורידו את החום לחום בינוני (175° עד 250° מעלות צלזיוס).
  5. כשהעוף מבושל לגמרי, כבו את הרוטיסרי ובעזרת כפפות מטבח מבודדות הורידו את השיפוד מהגריל. הורידו את העוף מהשיפוד על קרש חיתוך. היזהרו לא להתיז על עצמכם את המיצים החמים. נותנים לעוף לנוח 5 עד 10 דקות (הטמפרטורה הפנימית תעלה כמה מעלות בזמן זה). חותכים ומגישים חם.