סטייק אנטריקוט בצלייה הפוכה

רכיבים

4 סטייקים אנטריקוט, כל אחד במשקל של כ-450 גרם ובעובי של כ-4 ס"מ

1½ כפות שמן זית כתית מעולה, וכמות נוספת לטפטוף (לא חובה) 

2 כפיות מלח גס

1½ כפיות פלפל שחור גרוס טרי

ציוד מיוחד

מדחום לקריאת חום מהירה

הוראות

סטייקים הכי טעימים כאשר יש להם ציפוי / קראסט בטעם חרוך מבחוץ ובשר עסיסי, רך ומבושל באופן אחיד בפנים. איך משיגים שילוב כזה? צולים את הסטייקים על אש נמוכה עקיפה במשך כ20 דקות ולאחר מכן מסיימים עם כ-2 דקות של חריכה מכל צד.

  1. הכינו את הגריל לבישול עקיף על חום בינוני (בערך 150°C). כדי למנוע התפרצות להבות, חותכים את השומן שלאורך שולי כל סטייק כך שיהיה בעובי של חצי ס"מ לכל היותר. משפשפים את השמן על שני צידי הסטייקים ולאחר מכן מתבלים בצורה אחידה במלח ובפלפל. מניחים בצד בטמפרטורת החדר בזמן שהגריל מתחמם.
  2. מברישים את רשתות הבישול עד שיהיו נקיות. צולים את הסטייקים בחום עקיף נמוך עם מכסה סגור, עד שמדחום שהוכנס למרכז הסטייק מראה כ-40 מעלות צלזיוס במשך כ-20 דקות. מעבירים את הסטייקים לצלחת.
  3. מעבירים את הגריל לבישול ישיר על חום גבוה (230° עד 260°C). מחזירים את הסטייקים לגריל ומבשלים בחום ישיר גבוה עם מכסה סגור, עד שמדחום המוחדר למרכז הסטייק מראה 50 עד 55 מעלות צלזיוס למשך 4 עד 5 דקות (למידת עשייה מדיום-ריר). הופכים פעם אחת.
  4. מוציאים את הסטייקים מהגריל ומאפשרים להם לנוח במשך 3 עד 5 דקות. במהלך זמן זה, הטמפרטורה הפנימית שלהם תעלה בכמה מעלות. מגישים אותם שלמים או חתוכים לאורך הסיבים בחתיכות בעובי של כס"מ. מטפטפים את המיצים שהצטברו על הסטייק. ניתן לטפטף גם מעט שמן.