ירכי עוף חריסה

דרגת קושי: בינוני

רכיבים

משרה (מרינדה)

2 פלפלים אדומים גדולים

3 שיני שום

¼ כוס שמן זית כתית מעולה

1 כף חריסה (או רוטב צ'ילי אדום) 

1 כף מיץ לימון טרי

1 כפית ג'ינג'ר קלוף מגורר דק 

1 כפית מלח גס

½ כפית קינמון טחון

½ כפית פלפל שחור גרוס טרי

8 ירכי עוף עם העצם והעור ומלח גס

פלפל שחור טחון טרי 

פלחי לימון להגשה

ציוד מיוחד

מדחום לקריאת חום מהירה

הוראות

  1. הכינו את הגריל לבישול ישיר על אש בינונית-גבוהה (200° עד 260°C).
  2. הברישו את רשתות הבישול עד שיהיו נקיות. צולים את הפלפלים בחום בינוני-גבוה ישיר עם מכסה סגור במשך כ-20 דקות, עד שהם מושחרים לגמרי. הופכים כל 5 דקות. מעבירים את הפלפלים לקערה, מכסים בניילון נצמד ומאדים במשך 10 עד 15 דקות.
  3. חותכים את הגבעול והליבה מהפלפלים, ואז חוצים כל פלפל לאורכו ומסירים את הגרעינים והקרום. מקלפים וזורקים את העור החרוך. מעבירים את הפלפל למעבד מזון. מוסיפים את שאר מרכיבי המרינדה ומעבדים עד לקבלת מרקם חלק. מניחים בצד מעט (¼ כוס) להרטבה.
  4. מסדרים את העוף בתבנית אפייה. יוצקים את יתרת המרינדה על העוף, משפשפים מעט מהמרינדה בין העור והירכיים והופכים לצורך ציפוי. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעה לכל הפחות ועד 24 שעות.
  5. הכינו את הגריל לבישול ישיר ועקיף על חום בינוני (175° עד 230°C).
  6. צולים את העוף, עם העור כלפי מעלה בחום בינוני עקיף מכסה סגור עד להזהבה, במשך כ-30 דקות. עוברים לחום בינוני ישיר וממשיכים לבשל עד שהעור מתחיל להיות פריך ומדחום המוחדר לחלק העבה ביותר של העוף (ולא נוגע בעצם) מראה 74 מעלות צלזיוס במשך 6 עד 10 דקות. הופכים מדי פעם ומברישים עם חלק מהמרינדה ששמרנו מראש. מסירים מהאש ומתבלים קלות במלח ופלפל שחור. משאירים לנוח בתוך הבית במשך 3 עד 5 דקות. מגישים עם פלחי לימון.