חזה עוף ברוטב רומסקו עם פלפל אדום צלוי

רכיבים

משרה (מרינדה)

¼ כוס שמן זית כתית מעולה

¼ כוס מיץ לימון טרי

3 שיני שום, טחונות או מעוכות 

1 כפית פפריקה מתוקה

1 כפית מלח גס

½ כפית גרידת לימון מגוררת דק

½ כפית אורגנו מיובש

¼ כפית פלפל שחור גרוס טרי

4 חצאי חזה עוף ללא עצמות, כל אחד 170 עד 220 גרם

רוטב

2 פלפלים אדומים בינוניים 

2 שיני שום גדולות

¼ כוס שקדים קלויים

¼ כוס שמן זית כתית מעולה 

2 כפות רסק עגבניות

2 כפות חומץ שרי 

1 כפית פפריקה מעושנת

¾ כפית מלח גס

¼ כפית פלפל קאיין

פלחי לימון להגשה

ציוד מיוחד

מדחום לקריאת חום מהירה

הוראות

רומסקו הוא רוטב קטלוני שהוכן באופן מסורתי עם עגבניות צלויות, שקדים ושום, ומוגש כתבלין עם בשר בגריל, דגים וירקות. קיימות לו גרסאות רבות, כולל מתכון זה בתוספת פלפלים אדומים קלויים לטעם מתוק ומעושר.

  1. בקערה קטנה טורפים את כל מרכיבי המרינדה.
  2. חורצים קלות את חזה העוף באלכסון, בצד החלק (העור), ויוצרים 3 או 4 חתכים מרווחים באופן שווה, כל אחד בעומק של בערך 6 מ"מ. שמים את העוף בקערה, יוצקים פנימה את המרינדה והופכים לציפוי אחיד. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעה לכל הפחות ועד 8 שעות, ומדי פעם הופכים את העוף.
  3. הכינו את הגריל לבישול ישיר על אש בינונית-גבוהה (200° עד 260°C).
  4. הברישו את רשתות הבישול עד שיהיו נקיות. צולים את הפלפלים על אש בינונית-גבוהה ישירה עם מכסה סגור במשך כ-20 דקות עד להשחרה, הופכים כל 5 דקות. מעבירים את הפלפלים לקערה, מכסים בניילון נצמד ומאדים במשך 10 עד 15 דקות. מוציאים את הפלפלים מהקערה ומקלפים. זורקים את הקליפה החרוכה ומסירים את הגבעולים. קוצצים גס את הפלפלים ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים את כל שאר רכיבי הרוטב ומעבדים לתערובת. מעבירים לקערה.
  5. הכינו את הגריל לבישול עקיף על חום בינוני (175° עד 230°C).
  6. הוציאו את העוף מהמשרה (מרינדה), אפשרו לכל עודפי המשרה לטפטף בחזרה לקערה כדי למנוע התלקחות להבות. השליכו את המשרה. מניחים את העוף, עם הצד החלק (העור) כלפי מטה, בזווית ביחס לפסי רשת הבישול ועל אש בינונית ישירה. צולים את הצד הראשון עם מכסה סגור במשך 4 עד 6 דקות, עד שסימני הצלייה מופיעים היטב על חזה העוף כך שהוא משתחרר בקלות מהעוף. הפכו את העוף וצלו על הצד השני, עד שמדחום המוחדר בחלק העבה ביותר של העוף מראה טמפרטורה של 74 מעלות צלזיוס, כעבור 4 עד 6 דקות. הסירו מהגריל והניחו בטמפרטורת החדר, בתוך הבית, למשך 3 עד 5 דקות. הגישו עם רוטב הרומסקו ופלחי הלימון.